POS – (ang. point of sale) – materiały wspierające sprzedaż; sformułowanie to odnosi się do różnych rodzajów nośników reklamy typu BTL.
Materiały te dzielą się na trwałe i miękkie. Przez miękkie określa się głównie wszelkie tanie rozwiązania bazujące na papierze, kartonie, twarde to kasetony, regały – wszystkie te które są wykonane z plastiku, metalu itp.
Do POS zaliczamy:
* counter card (stojaki na ulotki) * wobbler (reklama ruchoma przytwierdzana do półki) * naklejki * hanger (wiszące materiały z logo produktu) * makiety powiększonego produktu * bloczki z ulotkami * broszury o produkcie * stands (reklamy stojące) * lightbox (reklama podświetlana) * shelfliner (zadrukowany pasek umieszczany na krawędzi półki, zawierający logo produktu, hasło) * topper (element reklamowy, umieszczany nad stojakiem reklamowym – displayem ekspozytorem * infokiosk (interaktywny POSM składający się z komputera z ekranem dotykowym)